“La lingua veneta: una e varia”: conferenza a Peschiera, sabato 16 dicembre

 
 

“La Lingua Veneta: Una e Varia” è il titolo della conferenza, a cura del dott. Michele Brunelli, che si tiene sabato 16 dicembre, alle 18, nella sala civica consiliare di piazza San Marco, a Peschiera del Garda.

Michele Brunelli è autore del “Manual Gramaticale Xenerale de la Léngua Vèneta e le só varianti“; laureato in Scienze del Linguaggio, ha conseguito  un dottorato all’università Ca’ Foscari di Venezia e all’Universiteit van Amsterdam, segnalandosi anche come divulgatore sul tema dell’unitarietà e molteplicità della lingua veneta.

L’introduzione al Manual precisa che “I diałeti vèneti i fa tuti parte del stéso sistema lenguìstico, el vèneto, parché i condivide łe stése struture lenguìstiche de baxe, quełe vènete apunto: donca i xe tuti varianti deła łéngua vèneta. Sto manuàl gramaticałe qua no ’l xe mìa stà fato par spiegar na variante soła (soło el veronéxe, soło el venesian, soło el feltrin-belunéxe, soło el trevixan o soło el vèneto zsentrał e cioè vixentin-padovan-połexan) ma par dar na descrizsion del vèneto. (…) Xe ciaro che no l’è mìa un lavóro parfeto fin ’ntei detaji pi cei e de seguro se podarà zxontarghe calcosa, ma quel che xe inportante l’è che el scopo del MGX deła Łéngua Vèneta el xe quel de dar na vixion detuta la léngua e parlar de łe so règołe fondamentałi metendo in ciaro łe struture comuni che gh’è sóto łe diversità de pronunzsia: qûełe règołe che łe ne fa dir che el venesian el xe vèneto come el belumat, anca se fra deł uri i è ben difarenti; qûełe règołe che fra noaltri Vèneti podémo capirse anca se vegnémo da parte diverse e gavémo parlade un fià diverse mentre i “foresti” (cioè qûii che i vien da fora, déto senzsa cativeria) i fa fadiga capirne. Da ùltimo, in fondo al libro xe stà riservà un capìtolo particołar par un studio, curto, sul dialetto veneto dell’italiano che ’l vien parlà dai toxati e ’nte łe zsità, in modo da far védar łe diversità pi grose che ’sto qua el ga rispeto ała łéngua vèneta“.

 
 
Sono nata a Verona sotto il segno dei Pesci; le mie radici sono in Friuli. Ho un fiero diploma di maturità classica ed una archeologica laurea in Lettere Moderne con indirizzo artistico, conseguita quando “triennale” poteva riferirsi solo al periodo in cui ci si trascinava fuori corso. Sono giornalista pubblicista dell’ODG Veneto e navigo nel mondo della comunicazione da anni, tra carta, radio, tv, web, uffici stampa. Altro? Leggo, scrivo, cucino, curo l’orto, visito mostre, gioc(av)o a volley. No, non riesco a fare tutto, ma tutto mi piacerebbe fare. Corro contro il tempo, ragazza (di una volta) con la valigia.

LASCIA UN COMMENTO

Please enter your comment!
Please enter your name here